Värmdö på plats 189 i Svenskt Näringslivs årliga rankning

Undersökning bygger på statistik från SCB insamlade från 36 000 företag.

Det positiva är att vi har lyft oss från plats 210, det går ett rätt håll!

Personligen tror jag att många av framtidens entreprenörer kommer att vara kvinnor.

Jag har talat med kvinnliga företagare i min kommun Värmdö. De saknar stöd och support av politiker i vår kommun.
Många sa: "Var håller ni politiker hus?" Jag vill ha ett hus för Nyföretagande i Värmdö kommun. Ett Nyföretagarcentrum, ett kommunalt Näringslivscentrum i Gustavsberg, gärna skulle detta vara placerat i närheten turistbyrå eller bibliotek. Här skulle det kunna finnas möjlighet till samtal, konsultation av banktjänstemän, jurister, miljöfrågor och möjlighet för nätverkande. Inte att förglömma en EU samordnare. 
Värmdö kommun måste börja arbeta aktivt för att förbättra kommunens näringslivsservice. 
Kvinnliga entreprenörer vill ha stöd och support och möjlighet att nätverka - vi politiker skapar förutsättningarna, entreprenörerna skapar företagen!
Många kvinnor vill starta företag i sin hemkommun. Det handlar om livskvalité, men det handlar också om att minska påfrestningar på miljön genom att minska pendling. 
Sist men inte minst handlar det om att skapa ett levande samhälle i Värmdö.

Kolla in min nya blogg www.amiekronblad.wordpress.com


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0